Articles

Mobile web vs. native Anwendungen
in mobile zeitgeist SPECIAL 04/09

Vor etwa einem halben Jahr, im April um genau zu sein, stellte Google einen web‐basierten mobilen Gmail Client für das iPhone und Android Smartphones vor. Bereits im Jahr davor wurde dieser Client auf einer Entwickler‐Konferenz erstmal demonstriert und löste Staunen und reges Interesse an der dahinter steckenden Technik aus. Dieser Client war anders als das, was man bisher von mobilen Web‐Anwendungen kannte. Ansprechendes Design mit interaktiven Elementen, Instant Feedback der Applikation und Offline‐Unterstützung waren die wichtigsten Merkmale. All das war bis dato nur in nativen Apps und in full‐featured Browser Apps möglich.

Download

Master Thesis #1 (2006)

Das Potential von User Generated Content im Mobilfunk am Beispiel eines Konzepts für ein Mobile Blogging Portal in Österreich
Master Thesis at FH Informationsberufe on how to implement a sucessfull moblog portal

Mobiles Bloggen wird durch mobile Endgeräte ermöglicht und ist gerade in letzter Zeit zu einer recht populäre Kommunikations- und Interaktionsform heran gewachsen. Trotz des beachtlichen Erfolges gibt es einige Problemfelder, die berücksichtigt werden müssen um eine erfolgreiche Moblog Community zu kreieren. Ziel der Diplomarbeit ist es ein Konzept für eine erfolgreiche Moblogging Plattform in Österreich zu entwickeln, das dieses Problem löst.

Download

Master thesis #2 (2014)

Marketing in successful internet startups master thesis for my studies in executive management at FHWien.

This paper deals with the strategic and operational aspects of marketing in internet-startups. New technologies such as the internet created new potentials for the digital age and enabled new business models to become vital. After the shock of the dotcom bubble this economy gained traction and constantly evolved. Influenced by newly developed startup ecosystems in the German-speaking countries of Europe, there has been a new wave of founding that brought numerous successful internet-startups to existence. In the understanding of marketing as a comprehensive customer-and market-oriented model of thinking, this paper examines which strategic and operational concepts have been applied in successful internet-startups in various stages of their growth. The results give a very realistic picture of corporate practice, which is determined by an intuitive and opportunistic approach in the early stage and an in-creasing professionalization coming with the steady upgrowth. Four key aspects as potential success factors have been identified from the results. They have been put together in an im-pact model that represents the main output of this paper. Furthermore a combined knowledge base of startup marketing has been created combining knowledge of existing literature and the practical results of the research activities in this paper.

Download

It's only fair to share...Share on Google+Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.